lördag 3 november 2012

Emporia med Tessan

Idag så har jag som sagt varit på Emporia med min kompis Therese. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jatg tycker om Emporia så mycket. Inte på grund av byggnaden utan på grund av affärerna. Mer än hälften av de affärer som finns och som kommer att finnas är sådana som inte har funnits i Sverige innan. Det gör att det hela blir osvenskt. Man saknar liksom den kännslan som man har när man gott på t.ex Mobilia. Dagen blev ändå lyckad då man fick hem ett puder och två tidningar.

Vi tog även en fika på ett litet ovanligt café då jag tog glass och Therese crep med nutella. Efter det var nog höjdpungten på dagen. Vi skulle gå in och pudra näsan och då när jag väl gått in på toan så hör jag massa fågelkvitter. Först tyckte jag att det var lite konstigt men ändå helt okej, men helt plötsligt så börjar ett annat ljud. Och vet ni vad? Det var en kossa som muuade. Riktigt pinsamt då min var den ända toan som det lät på och att det var ju inte ett litet läte utan den skrek ju ut sitt muuande. Väl ute från toan så sa jag det till therese då hon också hört ljudet utifrån och trott att det var någon som var riktigt dålig i magen. Kan inte fatta hur mycket jag skrattade då!!!

Har tänkt att senare göra ett inlägg med vad jag köpt i Paris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar