fredag 4 januari 2013

Finally I landed my loop



Äntligen efter en evighet av träning och övning så har jag äntligen börjat landa min ögel. Med mycket slit och vilja så har den dumma sidofoten som alltid velat sätta sin tagg i isen innan jag landat gett upp och jag har äntligen fått kontroll över den. De senaste evigheterna har jag alltid i princip landat ögeln men det som gjort den ogiltig var att jag alltid satte i min vänstra tagg i isen innan jag landade. Först var det nog för ren reflex av att inte ramla, men sen har det blivit en vana och en svår vana att ta bort. Har en gång innan varit nära att landa den, men det var förr lite mer än ett år sedan. Men i morse på morgonträningen så började den bli allt mer och mer närmare sitt mål. Med en massa fall och halvt sittande för att försöka bli av med taggen har inte funkat, men nu då vi skulle byta från ögel till flip så ville jag fortsätta. Jag ville inte ge mig. Och vad som då hände var att jag äntligen landar på en fot!!! Nästa problem är bara att snurra mer i luften för att få en bättre och "säkrare" landning.

Så idag på dessa två träningar så har jag nog ramlat som mest. Och jag har ramlat på alla konstiga ställen och placeringar. Men allt detta slit och blåmärken så har det äntligen gett resultat, jag har för första gången landat min ögel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar