torsdag 8 augusti 2013

Yesterday, today and tomorrow

För drygt fyra veckor sen var vi 30 ungdomar som samlades på Malmö stadsarkiv för att börja vårt sommarjobb. Nu är det bara en dag kvar tills jobbet är avklarat. Känns som att det var en evighet sen vi började där på stadsarkivet, men ändå har tiden gått fort. Att imorgon kommer vara den sista dagen man träffar vissa på jobbet är tråkigt. Vi har blivit som en klass i princip, alla känner alla och alla hänger med alla, ska bli lite sorgligt faktiskt.

Igår var jag i Lund med Astrid för att kolla in Polhem och för att se vad för roligt som finns runt omkring. ;)

Denna dag bestod då av sista registrering av bilder, texter och loggböcker, väl klara med det formaterade vi kameran och sen kollade på Dexter (en serie). Efter jobbet mötte jag upp mamma på Entré för att kolla på shorts, dock hittade jag inga som jag trivdes med, men ett par innegympaskor, ett träningslinne, 10 rutade block (hon i kassan stirrade lite konstigt på oss), en långärmad blusaktig tröja, en t-shirt och två bikinis blev det.

Imorgon blir det bara en lätt avslutning på jobbet med en liten avskedsfest eller vad man nu ska kalla det.
Lägger nog upp bilder imorgon på de saker jag köpte idag då vi slutar vid lunch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar