måndag 7 april 2014

Vill absolut inte hem, inte ens det lilla minsta.....

Även idag har det varit ett superfint väder med en strålande sol och 27 grader varmt. Så idag var det shorts och linne på, igen :)
Jag var först med på en av deras lektion som just då var idrott. Sen var det en rundtur på skolan, där vi fick de den fina teateraulan, alla lärarrum och en del lektionssalar. Skolan är en gammal byggnad, från 1936 tror jag det var. Därmed får de inte riva det gamla och på grund av det är alla salar i original form, alltså superslitet och gammalt. Sist fick vi gå upp på taket och tog foton då man såg en stor del av Madrid i bakgrunden. Allt som allt är skolan väldigt mysig, men väldigt gammal...

I tre timmar sen fick vi gå runt i stan och shoppa det sista, det blev lite snacs till hemresan imorgon, samt en efterlängtad ögonskuggepalett (nnaked 3), det dyraste jag köpt på hela resan. Den kostade €48. Men då vi suttit på Starbucks ett tag gick vi tillbaka och när vi träffade alla igen märkte jag att jag inte var den som köpt det dyraste i alla fall... Erik hade varit på fotbollsstadion och gått in i affären där, där han köpte en Real Madrid tröja för €95.......

Mellan vi slutat tills vi skulle till ett Museum var jag, Elisa och Isabelle i parken och jag solade medans jag hjälpte dem med matten. Vi solade i ca 2 timmar och fotade lite nya profilbilder :)
Nu när jag kom hem ser jag vilka linjer jag fått av mina shorts samt min klocka... Inte snyggt alls, men man vet att man fått lite färg i alla fall :)

Imorgon är det ju hemresa. Vill verkligen inte hem, då jag nu tappat all hemlängtan, alla har bondat nu (både med spanjorerna och svenskarna) samt att vädret nu är så himla underbart. Nu när man ändå kommit in i att alla pratar spanska så känns det så kul att man kan fråga frågor och förstå svaren! 
Har dock nu packat och allt har fått plats i alla fall, nu hoppas man bara tt det inte vägen för mycket..... Det är nog mitt stora problem, ska försöka lägga i så mycket saker som möjligt i min handväska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar