måndag 2 januari 2012

Mitt vardagsliv på isen!



Klockan sex så ringde min väckarklocka och det var dags att stiga upp. På med träningskläderna och fixa håret. Allt för att göra det som jag älskar!

När jag kommit ner fick jag göra frukost. Riktigt gott så tidigt på morgonen. När klockan närmade sig halv sju tog vi bilen och stack bort till min kompis. Hon åker också konståkning, när hon var inne i bilen var det raka vägen till Limhamns ishall. Allt var svart ute och inte så många bilar på vägen.

Inne i omklädningsrummet var det bara jag, Elin och Josefin tills de andra och vår tränare kom.  Snöra skridskorna och spänna fast tightsen under skridskon. På med vantarna och in i ishallen. 

När man kom in så var det lite kyligt men ändå hyfsat varmt. Uppvärmingen bestämmer vi själva och gör lite vad vi vill. Saxning och bågar var det jag gjorde idag.

Tränaren kom in och alla föräldrar som var kvar satte sig ner i båsen. Vi fick saxa i mittcirkeln med normal hållning och sen även ovanför huvudet. När vi saxade bakåt fick vi både ha normal hållning och armarna bakom kroppen så att man lutade sig mer fram än vanligt.

När vi alla var varma nog för att börja fick vi göra crossroads både fram och bak. Sen fortsatte vi att lägga på olika grejer efter varandra.

När vi alla var hyfsat nöjda med det vi gjort fick vi göra treavals på båge. Om man inte vet vad det betyder så är det att man ska åka på varannan sida av isen på innerskär och på den andra sidan på ytterskär. Du tar fart och åker exempelvis på innerskär tills du är i mitten av din båge, då du vänder och åker på bakåt ytterskär. Saxa ungefär två gånger för att senare göra om samma sak fast på ditt andra ben.

Klockan närmade sig åtta och vi fick avsluta med två olika piruetter. Den ena var vanlig ståpiruett på ett ben. Först i piruetten ska du göra en balanspiruett för att sen gå vidare in i den vanliga ståpiruetten med korsade ben, för att efter det göra en sittpiruett.

När läraren kallade in oss fick vi säga hejdå och gå av isen! Av med skridskona, vantarna och köra hem.

När jag väl var hemma fick jag gå och vila en stund för att orka med resten av dagen J

Så under 2½ timme har jag gjort det som betyder mest i mitt liv och att få vara med dem bästa inom allt det roliga <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar