tisdag 3 januari 2012

Gårdagens shoppingtur!



Gårdagens shoppingrunda var en rolig tur på stan. Mamma, jag och Valle stack bort till vaccinationscentret, för att jag skulle ta en spruta mot fästingar. Den hette TBE. När jag först kom upp dit hade de som jobbar där tagit lunch paus och jag stack ner till webbhallen. Jag var tvungen att fråga han som jobbade där om min hund fick komma med in och det fick han. Mamma och Valle kom in och jag började fråga om lite saker som jag behöver till min nya dator. Ett eget fodral (för jag har lånat mammas nu när jag var hos pappa) och en mus. Men hittade inget som var i min smak och i rätt storlek! När vi väl hade kommit ut stack jag upp till vaccinationscentret igen för att då ta min spruta. Sådan tur som jag har kom jag i rättan tid. För efter mig kom det ungefär 15 personer till. Så jag kom lindrigt undan och inte behövde vänta i en evighet. Sprutan gick fort och när jag hade betalat var jag klar. För er som inte vet tog jag denna spruta för att jag skulle till Stockholms skärgård på ett konfirmationsläger i somras. De rekommenderade att man skulle ta denna spruta då för att inte få borrelia. Som är en sjukdom man kan få av fästingar och jag vill ju inte bli sjuk så det var bäst att ta den. Nu tog jag den sista sprutan för att sen vänta i tre år på nästa! Riktigt skönt att slippa den nu!

Efter sprutan stack vi bort till Telia butiken för att fixa ett sådant veckomodem till mig som jag ska

ha när jag åker till Branäs med pappa, Anette, Amy, Linus, Clara, farmor och farfar. I år slipper jag skidskolan för att kunna göra mina läxor.  När jag frågade pappa om jag fick slippa skidskolan på grund av läxor och fick skippa den så ville ju klart min lillasyster skippa den med. Men det fick hon inte! För nu i åttan då jag har betyg så vill jag inte missa något på grund av en resa med pappa. Jag vill ju ändå kunna njuta av semestern, men att göra läxorna är ju ett måste. När vi kom in i Telia butiken var det en extremt lång kö. Jag tog med mig Valle för att lämna över honom till mormor och morfar ett tag, så att vi kunde gå och handla lite som vi ville. Medan mamma stod i den långa kön gick jag bort till Åhléns City för att shoppa upp ett presentkort som jag nog fått när jag fyllde 13 år, För det stod grattis på 13årsdagen och inget datum så i mitt huvud var det ungefär: köp upp det så snabbt som möjligt för att jag visste ju inte när det gick utJ

Jag kom in och fick syn på en underbar väska. Som i sin tur var på rea, den kostade bara 80:- så den var typ min i det ögonblicket. Se gick jag ner på nedervåningen och hittade en film som jag alltid velat se: Grown upps heter den och den var också på rea. Allt var typ på reaJ Så filmen kostade då 60:-. Sen hittade jag ett block för 35:- och en guldpenna för 25:- och det blev det sista jag handlade för mitt presentkort på 200:-.

När jag kom bort till kassan fick jag tillbaka mitt presentkort för där var hela 2:- kvar och då sa jag att hon kunde få det. För vem vill liksom ha 2:- på Åhléns? Men hon sa att man inte bara ska slänga pengar så jag kände mig tvungen att ta med mig den hem.

När jag kom hem hade jag extrem huvudvärk som då troligen var på grund av sprutan men jag vilade en liten stund och kollade på den filmen jag köpt innan den dagen, för att sen få middag som jag inte alls var sugen på. Men lite var jag ju tvingen att få i mig. När jag ätit lite grann somnade jag för att sen väckte min mamma mig och sa att jag skulle se på tv för att orka sova sen på kvällen.

 Ja det var nog min gårdag på stan med min mammaJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar