onsdag 18 januari 2012

Varför så mycket läxor?

Jag hatar att ha så mycket läxor. Att man ska gå i skolan och att sen behöva ta med skolarbeten hem. SÅ BORDE DET JU INTE VARA! Man borde ju bara behöva göra det som man ska i skolan och hemma så ska man kunna trä a och vila! Inte en massa läxor.

Så det just nu sitter jag med Spanskan, Engelskan, No, Svenskan och So.

Liksom varför ska man behöva ha så mycket läxor och sen ha förhör och en massa prov inblandat i det. Det förstår inte jag!

För igår så gjorde jag Spanskaläxan och Engelskaläxan för att slippa göra de senare i veckan. Men då får man bara nya hela tiden. Man har ju ingen fritid över!.



Okej jag hinner ju träna dem gångerna jag ska men alltså annat så sitter man ju nästan bara med sina läxor.

Ska ju sen till Branäs V.6. Så då måste jag ju göra en del mer för att slippa ha så mycket att göra under tiden. Jag ska ju slippa att gå i skidskolan för att göra mer läxor.

Men men. Livet är ju inte alltid rättvist. Och föresten så har jag lärt mig att stå på händerna nu. Så är en lycklig tjej! Tyvärr så har jag inte lagt så mycket tid på bloggen den senaste tiden. Men för att vara lite konstig så säger jag att det är för att jag spelar spel på min iPod touch. Ja, jag vet att det är en dålig ursäkt. Men ska bli bättre på att skriva! Jag lovar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar