torsdag 9 februari 2012

Hoppa, hoppa, hoppa!!!

Skidor, skidor och mera skidor. Ja så har min vecka varit hitintills. Gå upp i lagom tid för att sen gå rakt ut i backen. Bor bara några meter ifrån :)  Det blir ju också mycket pluggande mellan alla skidpass, luncher och ja allt annat som vi kan tänka oss att göra. Har ju en massa prov som väntar nu! Inte så glad över det, men vad kan jag göra mot det! Igår så hoppade jag i luftkudden för fösta gången för i år! Asså innan man ska hoppa så har man ben av spagetti eller något liknande. För att man står och väntar på sin tur och man blir mer och mer nervös.  Men askul var det. Och bara för det kan man inte sluta. Man får som en kick av det och vill bara fortsätta. Aaa vad kan jag säga. Det är as nice!!!
På det 5:e hoppet så var det en gammal gubbe och hans son ( som var i min ålder ungefär ) som ville se på någon hur man hoppade för de inte hade testat på det förut. Så när jag kom så frågade de mig om jag hade hoppat förut och jag sa ju klart jag, för det hade jag ju också gjort. Och då frågade de om jag ville visa de hur man gjorde! Såklart sa jag ja och började köra ner för backen. Man störtar ju ner för backen för att få tillräckligt med fart. Sen så är det bara att flyga. Säkert bara för att jag skulle visa så gjorde jag en volt i luften. Farmor och farfar kollade på! Men när jag sa det till pappa och Anette så blev de sura för att de inte kunde fotta mig när jag gjorde den volten.
Men nu så ska vi fika för att sen åka lite till.
Kommer en bild nu på mig i en av hoppen och fler någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar