lördag 30 juni 2012

The Needels

Först när jag hörde detta namnet så trodde jag att det hade något med nålar att göra. Såklart var det mycket bättre än det.

I morse så samlades vi alla på Newports busstation för att dra vidare till The Needels. Bussresan var sjukt lång, enligt mig. Jag satt bredvid Hilda på övre däck och framför oss satt det två gamla tanter. De började snacka med oss om var vi kom ifrån och sen utvecklade det samtalet. Idag var det förresten en speciell dag för att det var en segelbåts tävling runt ön. Det var så himla många båtar, mm såg liksom bara vita pluppar och inget hav typ. Och de två tanterna kom från Holland och deras bår var med i racet som deras söner styrde. Var faktiskt ett riktigt kul samtal som bi hade med de, fast det var svårt att få slut på det.

När vi var framme så kom vi till en nöjespark. Kanske världens minsta me klart det sötaste och faktiskt en av de roligaste jag har varit på. Inte för attraktionerna utan för gemenskapen men kompisarna. Jag spelade lite olika spel, åkte linbanan ner till själva The Needels dom då är vita och extremt stora klippor. De var så häftiga och man fick då hå längs stranden och jag fotade en del så när alla fotona kommer upp en dag så skriver jag vilka de är. Där fanns även några affärer på nöjesparken. Köpte en klocka som jag tyckte var lite fin, var liksom inte så dyr så får se hur länge den håller. Köpte även lite godis. 😜 Allt som allt har jag lagt ner 12 pund idag och fick även min veckopeng så imorgon då man drar till fastlandet så ska det shoppas en del hoppas jag! Men efter den fina turen vid The Needels så drog vi till en strand där jag och Klara badade. Det var riktigt skönt även om det blåste en del.

När vi kom hem så blev det böner med fisk. Har ju lärt mig vid detta laget att äta bönor, men är ju fortfarande inte min favoritmåltid.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar