lördag 23 juni 2012

Språkresan dag 1+2

Igår så åkte jag med andra okända ungdomar som ska till Isle of wight, bourmuth och Oxford. Först visste jag ej villka som skulle till Isle of wight. För att berätta om dagen börjar jag från början. Rickard körde mig och mamma till centralen. Ett snabbt hejdå till honom och Valle innan vi var på g. När vi kom fram till Kastrup gick vi bort till samlingsplatsen för att se vart det låg och sen pr vi lunch på Burger King. Vid samlingen träffade jag en mycket trevlig tjej som skulle flyga för första gången. Anna hette hon. Vårt flyg var försenat med en timme. Flygresan dit var ok. På flygplatsen i London splittrades vi alla upp i städerna vi skulle till, vi var 4 killar och 2 tjejer som skulle till Isle of wight. Jag, Sabina, Noah, Joel, Dennis och Sebastian. När vi kom till hotellet så fick vi lasagne till middag, sen var det typ.fri tid. Alla gick och Ka sig förutom vi från Skåne.  I alla samlades i Dennis och Noahs rum till typ valv 2, då vi snackat och kollat på tv. Jag hade det lite svårt att sova då fläkten var på, Sabina snackade i sömnen, sängen var riktigt obekväm och det var allmänt svårt att sova.

Idag så vaknade jag och Sabina kl 5:50 då jag hade vänt på mitt armbandsur, så jag trodde klockan var 11:50. Vi gjorde då oss i ordning och duschade. Vi var nere i matsalen tre gg innan vi år. Ville.liksom inte sitta ensamma där. Vi åkte sen tunnelbana till Oxford Street för att shoppa. Jag handlade två bh utan band för runt 9 pund, alltså du.t 90 svenska kr för två bh. Sjukt billigt på primark. Kommer ha flera köptillfällen senare under resan. Vi åt alla lunch på tiger tiger och sen åkte vi tillbaka till hotellet för att hämta vårt bagage och sen dra med bussen till hamnen. Bussen tog två timmar. Då vi kom två minuter försent fick vi vänta en timme på nästa färja. Färjan tog 45 minuter, när vi alla var framme så fick vi vårt schema och väskor. Då stod alla familjer där och väntade på oss. Bor med David och Sharon, deras tre hundar. Och mina kurskompisar, två kommer från. Stockholm och en från typ Norrland. Vi har typ inte haft så mycket tid för prat än, men vet väll mer sen om varandra.

Så detta är mina två underbara dagar hitintills:-)
// Alicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar