onsdag 17 oktober 2012

Bakom disken

Idag så var det den tredje dagen på mitt prao jobb. Tror att denna dag var en av de roligaste hitintills. Fick först packa kanelbullar med Wilma (en tjej i 8:an på min skola) sen så packade vi lite bröd och ställde ut en del i serveringen.

Under förmiddagen så fick Wilma åka till caroli och arbeta där istället. Själv hade jag inget att göra då så då sa min handledare att jag kunde gå ner och byta om från arbetskläder till serveringskläder och stå bakom disken. Så glad som jag var tog jag på mig den lila tröjan och det gröna förklädet. Sen så lärde jag mig snabbt om hur kassa apparaten funkade, så det var lätt. De två som jag stod där med var imponerade på mig att jag fixade det så fort. Men det svåra var att veta vad allt kostade och när kunden beställde något som man ej visste vad det var. Men riktigt kul var det.
 (kakorna har jag gjort själv)

Kan faktiskt tänka mig att jobba på något sådant som sommarjobb eller extrajobb i framtiden ;)

Nu så har jag passat på att packa lite inför helgen då jag ska upp till Göteborg. Ska bli så kul att få träffa alla ens kompisar igen. Äntligen bara tre dagar kvar och tänk att det var 97 dagar sedan vi lämnade varandra på flygplatsen!!!

Längtar så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar