måndag 15 oktober 2012

Prao dag 1

Idag så var det min första prao dag på café amerant. Tog bussen dit och väl framme fick jag kläder som jag ska ha hela veckan. Rutiga byxor, vit tröja, vitt förkläde och hårnät.
Jag började med att lägga på hallon på en hallonbakelse. Följd av att skära ut fyrkanter i en marsipanmassa, lägga i nogat och rulla ihop dem. Det tog ett bra tag då det var runt 200 bollar som skulle rullas. Efter rullningen så fick jag ta en lunchpaus. Fick välja en bulle av alla deras 20 och sen fick jag sitta och äta.
När pausen var slut så doppade jag de bollarna i choklad. Första hälften i mörk choklad och den andra hälften i ljus choklad. På den mörka spritsade jag även ljusa chokladränder.
När jag bytt om till mina kläder och begett mig mot busshållplatsen  kommer jag på att mitt paraply var kvar. Gick tillbaka och hämtade då en av de anställda kommer fram till mig och säger att de precis snackade om mig. De hade frågat vilken linje på konditorilinjen jag gick på. Men då de fick reda på att jag går i 9:an var de riktigt imponerade av mitt verk.

En glad jag lämnar amerant och tar bussen hem. Väl hemma så kommer jag på att jag glömt mina nycklar hemma. Så utelåst ringer jag till mamma som sitter i möte. Sitter ute i kylan ett bra tag tills jag lyckas "bryta mig in" i vårt uterum. Sen så drog jag till tandläkaren och sen till entré och köpte en puderborste och en concealer på H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar