tisdag 28 maj 2013

Äntligen, sista prov och iPad mini

Idag efter repetitionen av musikalen så hade jag det sista provet för denna terminen och för denna årskursen. Är hyfsat nöjd med resultatet i alla fall. Har även skrivit klart min del av den sista inlämningsuppgiften som skin på fredag så är nu helt fri från läxor, prov, lektioner och allt annat. Nu är det bara musikalen som man måste öva till. Fick den störstavrollen av de alla som fanns så jag ska allt som allt lära mig 22 repliker. Visst vissa är änka och rätt så förutsägbara men vissa måste jag plugga in. Detta är ju i alla fall en rolig sak att plugga in i skallen inte en massa dum fakta!!!

Även idag då jag nu inte har något mer i skolan så har mamma lovat mig att vi ska gå och handla en iPad mini. Jag måste såklart betala själv förutom en viss summa som är min julklapp förra året. Den som jag aldrig fått. Så vi stack till Emporia och gick direkt in i Apple store. Efter köpet hade vi en liten introduktion med han som sålde den till oss så att jag kunde komma igång korrekt. Sedan gick vi vidare till Panduro hobby för att köpa lite delar till de presenter som jag ska göra till mina lärare och även inne på Chlas Ohlsson där vi köpte packningar som gummiringar. Jag kommer visa bilder på de olika sakerna när de är klara så ni servad jag gjort då ni nu inte får så mycket info. Även på Chlas Ohlsson köpte jag ett skal till min iPad mini och ett plastskydd till framsidan så att den inte får repor. 

Så detta inlägg kommer från just iPaden :) är en överlycklig tjej med en mamma som skämdes över att gå runt med appelprodukter på Emporia då hon jobbar för Sony... Haha... 

Imorgon så ska jag och hela skolan ha idrottsdag. Det är bara fåtal som ska till just Bulltofta reaktionsområde där vi ska spela tennis och minigolf. Denna idrottsdag har vi fått välja själva vad vi vill göra och jag valde detta med Esmeralda. Ska möta upp henne på vägen för att ha följe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar