onsdag 22 maj 2013

Sommarjobb + annat stuff

Igår hände en liten sak i skolan som jag tror var droppen för mig. Innan i veckan har jag inte mått så bra och nu var det som om någon tryckte på knappen. Som sagt gick jag då hem från skolan för att vila upp mig inför idag då två prov står på listan. Först är det ett NO prov i elektrokemi och sen ett Matte nationella muntliga.

Idag är det även den näst sista dagen i vanlig skolgång. Ett prov ska vi dock ha på tisdag inom Kalla kriget i So. Men att det är sista dagen med lektioner imorgon är så himla skönt. Vi slutar ju fortfarande inte skolan förrän den 12 Juni men innan dess så ska vi ha Musikalvecka för att öva inför vår musikal, en idrottsdag, klassresa till Hallaskog, vara lediga på nationaldagen, ha sista genrep inför musikalen, ha musikalen, åka till tivolit i Danmark och ha skolavslutningen.

Så det är fortfarande inga lugna veckor men man skipper i alla fall allt pluggande och studerande i ungefär två veckor. Längtar så himla mycket efter sommarlov och ledighet.

En sak som jag är jätteglad för är att jag fått sommarjobb!!! Det är ett Journalistjobb där jag och andra ungdomar ska intervjua, filma och fotografera till en dokumentär. Har inte så mycket info om det just nu men ska snart få ett mail om vart vi ska vara och vad som kommer ske under de fyra veckorna. Är så himla glad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar