tisdag 14 maj 2013

Expressens dubbeldäckare


Denna buss har jag och min klass åkt runt i idag. Vi hade vårt operation dagverke och för några dagar sedan frågade Expressen om vi ville vara med på att bli intervjuade, fotade och då få åka runt i denna dubbeldäckare utan tak och med saccosäckar. Vi spelade musik på hög volym och fick en del uppmärksamhet på grund av alla fotografer, musiken och bussen vilket var bra för barnen i Nepal. Vi fortsatte med att gå runt och skramla bössa och jag fick ihop 150 kr men tillsammans med min grupp vet jag ej hur mycket vi fick tillsammans. Sen på stan har man blivit filmad och fotad till tidningar och tv sändningar i andra länder på grund av Eurovision. Sen tog vi bussen tillbaka till skolan :)
En härlig dag med klassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar