onsdag 24 juli 2013

Sweet sixteen

 Ljusskydd till det nya objektivet
 UV filter
 Ny aobjektiv
 70-300mm zoom
 Minneskort
 Ljusskydd till gamla objektivet
 Min säng med nytt överkast, kuddar och filt
 Nya kuddar jag fått av pappa med familj i födelsedagspresent
 Blus från Hollister

Mitt nya stativ

Idag var det min 16;e födelsedag och jag känner mig precis som vanligt. Dagen började med att mamma lagade scrambled egg till mig för att sen ta sig till jobbet. Dock kom inte min buss så jag fick komma dit med en annan buss :) Jobbet idag har varit rätt rå lugnt, har spenderat hela dagen här i Kirseberg. Dock sjöng de alla 29 andra som också jobbade för mig. Det var längesedan en sådan stor massa människor sjöng för mig då jag fyller år på sommaren.

Väl hemma från jobbet så hämtade P-O mig för att åka ut och börja övningsköra och jag överlevde :) Han tog med mig ut till en parkering där jag fick köra runt. Vi höll på i drygt 45 minuter och några motorstopp fick jag ju, men är ändå nöjd efter dagens körning. En sak jag listat ut är att det känns som om allt gått så mycket fortare när man själv kör än när man sitter i passagerare sätet...

Sen på kvällen åt jag middag på Jensens med familjen. Där fick jag mina presenter. Pengar av mamma till Dublinresan, pengar till Dublinresan och till körkortet av mormor och morfar, ett nytt objektiv, ett solskydd till nya objektivet och ett UV filter av P-O och ett stativ, ett minneskort och ett solskydd till mitt gamla objektiv av Rickard. Tack så mycket för allt. Sen efter maten sprang jag snabbt in på Hollister och köpte en blå blus på drygt 10 min. Har aldrig varit inne på Hollister en sådana kort tid. De han till och med tända och stänga av musiken då de sen stängde, så annorlunda affären såg ut så. När jag kom hem så fick jag även reda på att mitt sängöverkast hade kommit så mycket har hänt på en dag.

Fick även reda på att på fredag ska jag vara med i radio P4 om mitt jobb så kommer sen länka den när den kommit upp på deras hämsida ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar