lördag 23 november 2013

catching Fire ochdess åldersgräns!




Vad skönt det är med långhelg. Stack till pappa direkt efter skolan i torsdags då jag var ledig igår. Gårdagen började med att lämna syskonen på bussen som sen tog dem till skolan, plugga och inte så mycket mer än på kvällen då jag såg Catching Fire med Clara. Jag kan hålla med om att det var en av de bästa filmerna jag sett på länge. Första filmen hade 15 årsgräns och film nummer två hade 11 årsgräns och skulle vara 19 % läskigare. Dem alla 19 % tror jag Clara fann i typ 5 minuter. Visst jag kan ju inte säga att jag heller var beredd på det, eller någon annan i biosalongen. Alla hoppade i princip 2 meter upp i luften och fick en halv hjärtattack. Clara däremot var det nog ännu värre för då jag var tvungen att berätta när allt var över så hon kunde öppna ögonen igen. Denna filmen var som sagt en av de bästa på länge, men absolute helt fel åldersgräns. Denna film skulle ju kunna bli sedd av en sjuåring i vuxet sällskap och om Clara som är snart 12 inte står ut med vissa scener är något fel. Även innan jag fyllde 15 så tyckte jag att det skulle införas en 13 årsgräns som man inte får vara yngre än 13 för att komma in. Då steget mellan 11 år (7 år med en vuxen) till 15 år är väldigt stort. Är det ingen annan än jag som tänkt på detta??? Jag rekommenderar ändå denna film för personer som gillar spänning med en gnutta romantik i. 

Ville även berätta att idag är det 1D day!!!! Dock kommer jag typ inte kunna se den då vi ska till en släkting som inte har internet!!!!!!! Hoppas att man kan se den senare efter den sänts live...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar