lördag 15 februari 2014

Svar från Beatriz

Idag har jag äntligen fått ett svar från min spanjorska. Dock så skrev hon på spanska och därmed tog det ett tag att få fram alla ords betydelser men nu är det löst och ett svar har skickats tillbaka.

Spanska:
Hola Alicia
Tengo 16 años y vivo en un barrio de Madrid con mis padres, mis dos hermanos y nuestro perro. Tardo unos 20 minutos en Metro al centro de Madrid, asi que no vivo lejos.
Entreno dos veces por semana, Lunes, Miércoles y algunas veces tambien los viernes, gimnasia ritmica en un polideportivo que hay cerca de mi casa. 
Los viernes suelo salir con mis amigos cuando no tengo que entrenar, normalmente vamos al centro a pasar la tarde o al cine. Los sabados y domingos suelo estudiar y hacer deberes pero cuando no tengo mucho que hacer tambien salgo con mis amigos.
Cuando es verano mi familia y yo nos vamos a Tenerife a pasar las vacaciones a la playa. Aqui en Madrid hace muchisimo calor y vamos a la piscina.
Cuando vengais a Madrid la temperatura sera genial ya que no hara ni mucho calor ni frio aunque puede que llueva un poco.
Siento no haberte escrito antes, es que ahora tengo muchos examenes y no tengo tiempo para nada.
Un saludo.

Svenska:
Hej Alicia.

Jag är 16 år gammal och bor i en förort till Madrid med mina föräldrar , mina två bröder och vår hund. Det tar ca 20 minuter med tunnelbana till centrala Madrid , så bor inte långt där ifrån.
Jag tränar två gånger i veckan , måndagar , onsdagar och ibland fredagar också på rytmisk gymnastik i en sporthall som ligger nära mitt hus. 
På fredagar brukar jag gå ut med mina vänner när jag inte måste träna , vi brukar gå på stan för att tillbringa en eftermiddag tillsammans eller se en film. Lördagar och söndagar studerar jag och gör mina läxor , men när jag inte har för mycket att göra går jag ut med mina vänner.
När det är sommar åker min familj och jag till Teneriffa för att tillbringa semestern på stranden . Här i Madrid har vi en hel del värme och går då till poolen.
När du kommer till Madrid är temperaturen bra eftersom det inte kommer vara för varmt eller för kallt, men det kan regna lite.
Förlåt att jag inte har skrivit tidigare , har jag just nu många tentor och har ingen tid för något annat.

En hälsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar