lördag 5 april 2014

Madrid shopping :)

 

Idag var första dagen på helgen, och därmed första dagen som bara spenderades med spanjorer. Som tur är fick jag lite sovmorgon i morse och sov till klockan 10. Efter det skulle Bea plugga så jag valde att följa med Claudia (Beas lillasyster) till hennes basketbolltävling. De förlorade dock väldigt stort, men det var ändå trevligt att kolla på och möta nya människor. Då tävlingen var över åkte jag och Beas mamma till affären där jag fick handla Pipas. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men jag har fått det i min matsäck varge dag och det är typ en pinne av torkat bröd med solrosfrön. I alla fall är det väldigt gott. 

Efter lunchen drog jag, Bea och hennes mamma till stan där vi handlade en del samt kollade på lite sevärdigheter. Jag fick köpt ett par skor, en tröja, en ljuslykta med mitt namn på, lite smink samt presenter. Jag tror vi var ute i ca 6 timmar då vi kom hem runt klockan 22:00. Idag har det i alla fall även varit ett helt ok väder, jag har gått i byxor samt t-shirt hela dagen. Om det var imorgon eller på måndag som det skulle vara runt 29 grader varmt vet jag ej, men skönt ska det bli!!!

Nu precis har jag pratat med Emma på Skype samt tagit en dusch och kollar just nu på en film med familjen.


Två bilder från gårdagens middag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar