onsdag 2 april 2014

Svenskarna har anlänt till Madrid!!!

Efter tre timmars flyg och 40 minuters var man äntligen framme i Madrid. Väl framme blev man hemkörd till lägenheten som jag ska spendera min vecka i. När mamman hämtade oss på skolan fick jag reda på att man hälsade via kindpussar. När jag packat upp fick jag se deras miner när de skar osten med deras egna osthyvel. Sen fick jag frågan om jag var hungrig, och då jag inte ätit sedan klockan 11 och klockan nu var 4 var jag rätt så hungrig. Redan då fick man soppa och en köttbit. Två timmar senate blev jag och Bea körd till bion där.vi skulle möta upp Elisa och Clara. Väl i kön började det ösregna och hagla, men sådan tur som vi har stod vi precis under ett tak och bara vaderna blev blöta. Filmen var bra dock att man inte riktigt hängde med i spanskan men genom att bara kolla fattade man faktiskt väldigt mycket.

På vägen hem tog vi tunnelbanan dock fungerade varken mitt eller Elisa metro kort så vi fick gåoch fixa det. Väl hemma blev det middag med makaronisoppa samt tortilla de patatas (potatis omelett). Nu är jag riktigt trött och funderar på att gå och lägga mig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar