torsdag 3 april 2014

Ett par byxor mindre... Haha

Cykling i Casa de Campo var det som stod på schemat idag. Cada se campo är en extremt stor park, hela parken är nog i storlek med Lund. Vi skulle nu då cykla 15 kilometer på mountenbikes i upp och nedförsbackar samt i en massa lera. Bara cyklarna var väldigt små så knäna nuddade i princip hakan när man trampade, samt att min sadel var halvt trasig och små spikändar stack upp och rev ett stort hål i mina byxor..... Men man ska inte klaga då utsikten var fantastisk. 
Då det inte fans så kallade tantbromsar (fotbroms) på cyklarna som vi är vana vid, cyklade en tjej rakat ner i en lerig vattenför och fick sig ett rejält lerbad. 

Med ett par byxor kvar och €20 från skolan att handla nya byxor för har dagen faktiskt varit väldigt rolig. Snart ska jag nog ut med Elisa, Bea och Klara att shoppa om jag ej missförstått Bea. Just nu är det en väldans massa pratande på spanska och då man bara förstår vissa ord försöker man bilda små tankar om vad som sägs, mest är det bara att nicka och se glad ut :) i alla fall försöker min familj prata spanska med mig och jag pratar engelska tillbaka till dem om det är mer än en liten mening.

Fick se på Facebook att det just nu snöade hos pappa. När jag såg det fick jag ett smile på läpparna och kollade ut genom fönstret och ser en stor sol och 15 grader. Helt ok i alla fall. 

Bilderna kommer senare då de just nu är i min systemkamera fram tills jag kan ladda över dem till min dator hemma i Suecia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar