onsdag 23 november 2011

Gymnasium

                                                                            Tja!


 Igår så var det en helt vanlig dag förutom att jag och mamma åkte till ProCivitas privata gymnasium på öppet hus.  Som sagt så är jag bara 97:a men man kan ju inte börja kolla på gymnasium förtidigt. Så när vi kom dit så kollade vi oss runt. Vi började i Kemi salen. Den var riktigt stor och utrustad med allt. De gjorde även egen glass med vanilj fil, hallonsylt, grädde och flytande kväve. Det gick typ på 3 minuter. Sen så hittade vi Linnea ( en som vi känner som går där ). Hon visade oss runt och vi fick se i princip allt som man vill se. De har även en egen kock som är utbildad och gör mat åt de varje dag. Så just nu så tänker jag mest på natur eller ekonomi programmet. Sådan tur som jag har så har jag ett år på mig att bestämma mig vilken linje :)

Jag träffade även Charlotta och en tjej i 9:an där. Om man ska tala om vad jag vill bli när jag blir stor så är det nog barnläkare eller säljare. Men vet ju inte exakt ännu...

Just nu så vill jag bara sluta skolan med bra betyg och att börja på ett bra gymnasium. Så nu vet jag på ett ungefär vad jag måste ha för att komma in så det är bara att vela och öva inför allt nu!!!

Aja ska sova snart <3 

// Alicia

1 kommentar: