torsdag 28 juni 2012

En normal dag på språkresan!

Som vanligt började dagen med frukost vid halv sju. Ta bussen vid 7:43 och vara framme på colleget vid halv 9. Skola som vanligt och lärarna hade blandat ihop vad de skulle göra. Så igår fick vi ju göra uppfinningar med Jasmine, men det skulle vi tydligen göra med Abraham idag. Så med abraham blev det att skriva en historia med allas favoritord.Sen med jojo så gjorde vi uttalning och överlevnad. Men då när Jasmine kom in så skulle hon ha överlevnad med oss så det fick bli ett annat kapitel i boken.

När klockan var runt 12 så drog vi fotisarna till fotokursen. Innan det köpte vi alla mackor för vi var dödshungriga. Idag var det porträtt. Blev riktigt nöjd med bilden jag tog på Rebecca och jag blev nöjd med den bilden hon tog på mig! När vi slutade så såg vi vår buss köra. Så vi sprang och i sista minuten han vi med den. Hemma var det middag, pizza blev det. Sen tog vi bussen till Ryde, och jag som inte trodde att jag behövde min plånbok, då jag ej skulle köpa något. Hade fel..... Har ju mitt busskort där i, så det var bara att betala cash. Fick ju då låna pengar av Rebecca. Efter en timmes bussfärd så var det dags för skattjakt. Jag, Noah, Tiina och Klara var ett lag. Tillsammans samlade vi ihop 820 poäng. Och två saker jag gjorde var att hoppa ner från en mur till stranden då det var två meter ner, för att hämta en vit sten. Listade då ut att för att komma upp så var jag tvungen att gå i havet... Och det andra var att jag stod på händer och sjöng "I'm singing in the rain". Sen gjorde vi allt annat tillsammans.

Är nu extremt trött och ska sova.

// Alicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar