torsdag 21 juni 2012

OMG!!!

Har för en liten stund sedan pratat med min värdfamilg. Okej,det var nog mer av ett "hej jag heter Alicia, och jag ska bo hos er i de närmaste tre veckorna. Hejdå!" samtalet. Men det jag snabbt han höra var typ inget, de snackar så fort, och de har ett sådant roligt sätt att prata på. Hoppas inte jag kommer snacka engelska så när jag väl kommer hem. Men detta samtalet kommer nog att vara det värsta jag gjort under de tre veckorna framöver, att få den känslan av att inte veta vad som kommer att höras på andra sidan av luren. Men nu är det gjort och det är riktigt skönt.


Idag så har jag annars inte gjort så mycket mer än att ligga och sola på båten. Först var det meningen att vi skulle ut och fiska, men vinden var för stark så vi vände tillbaka och solade istället. Eller jag och mamma solade medan Rickard jobbade. Försäten, så innan vi åkte ner till båten så väckte mamma mig vid 11 för att jag inte skulle sova ut hela dagen. Då när jag precis hade vaknat så ringde det på dörren. Jo det var underbara Agnes (min klasskompis) som ville säga lycka till då jag ska åka imorgon. Det var så snällt av henne. Hoppas att du med kommer att ha det bra då du ska ut och segla. Kommer sakna dig!!! 


Så nu är nästan allt undan plockat på mitt rum, ska snart sova (hoppas jag kan sova) och imorgon så bär det av. Får se om det blir ett snabbt inlägg innan jag tar tåget imorgon vid 12 till Kastrup flygplats.

Här är en bild från dagens solning på båten :)

Längtar så otroligt mycket. Bara 15 timmar kvar nu innan jag kan säga hejdå till Sverige!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar