torsdag 14 juni 2012

Sista skoldagen!!!

Idag så var den sista skoldagen innan sommarlovet! Idag så var det städdag och alla fick någon speciell uppgift som de skulle utföra. Jag och Josefin valde att sortera böckerna i biblan. Under tiden vi flyttade runt på böcker, bytade visningsböckerna, lade allt på plats och reste böckerna som fallit, så satt Agnes, Astrid, Pooneh och Madicken och planerade maten till klassresan i 9an och maskeraden som vi ska ha för de yngre klasserna i början av 9an. Vi alla städade även våra bänkar. När jag väl var klar med min så hjälpte jag Agnes och Josefin. De jag ju ett hav av papper i sina bänkar, för jag fyllde en halv svart sopsäck med deras papper. Jag hade det även kul då Maya knycklade ihop sina papper och kastade de så att jag fångade och slängde ner i sopsäcken. Riktig träning blev det :)

När skoldagen slutade så stack jag hem för att vid 5 kom Agnes och bakade tårta med mig inför morgondagen. Hon kommer även imorgon innan vi börjar, för att dekorera tårtan. Jag har även målat de finaste naglarna jag någonsin gjort med nagellack och en smink skum grej. Kommer kanske en bild på de sen för har tyvärr ingen bra på de än ;)

Som sagt så är det skolavslutning imorgon och då är det ett steg närmare min språkresa. För då har jag äntligen lov och jag ska ju iväg under lovet såklart. Idag så är det exakt en vecka och en dag innan jag åker

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar