torsdag 22 november 2012

Bladin, Borga och Nya Latin

Sovmorgon, fönsterputsning, skola och öppet hus har denna dagen bestått av.

Prov på spanskan och ett deep talk med spansk läraren. Ett snack om skolan, stress och betyg. Rätt skönt att bara få kunna tala ut om sin stress i skolan och då hon lyssnade på en och man fick en bättre relation med läraren kände jag. 

Efter skolan bar det av till Bladins som är en himla mysig skola som jag gärna kan tänka mig gå på i framtiden. Träffade min konståkningskompis som går just på Bladins. Här är hennes blogg.

Efter Bladins så bar det till Borga. Kanske inte riktigt den skolan som jag kan tänka mig gå på. Så det bar rätt så snabbt till Nya Latin. Träffade också Oda min klasskompis som vi skjutsade till Nya Latin.

Väl på Nya Latin så träffade jag fler från klassen; Moa, Linn, Elvira och Jossefin. Träffade även en tjej som heter Loka som jag träffade på språkresan i somras. Var väldigt kul att få träffa henne igen, då det var runt 5 månader sen sist. Hon berättade då att hon först gick på Pauli men bytade snabbt till Heleneholm då hon kände att Pauli inte var något för henne. Även sa hon en massa bra saker om Heleneholm och då om Natur Natur som hon går på och som jag vill gå på. 

Såg först Loka utanför entrén och då fick en ångest av att jag inte kunde placera henne i mina tankar. Efter att jag mött på henne i korridorerna kom hon fram och frågade om jag var med i somras. Fick en massa längtan tillbaka till Isle Of Wight och den tiden med alla kompisarna. Vill tillbaka så himla mycket, träffa alla kompisar igen, kunna springa runt överallt och kunde bara vara en själv, träffa värdfamiljen och vara på en ny plats utan sina föräldrar. Vill helt enkelt bara tillbaka.


LISTA PÅ GYMNASIESKOLOR:

1. ProCivitas
2. Polhem
3. Bladins
4. Katte
5. Spyken
6. Nya Latin
7. ST Petri
8. Borga
9. Consensum 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar