onsdag 21 november 2012

Spyken, Petri, Kate

Dessa dagarna som har varit och de dagarna framöver har och kommer vara proppfulla med öppet hus på de olika gymnasieskolorna. I tisdags var det Spyken och S:T Petri. De båda är bra skolor men om man ska välja mellan de två blir det Spyken först, sen igår var jag på Katedralskolan. Väl framme och gått runt lite måttligt road då man är super trött så stannar jag till på just den platsen där alla skyndar sig ifrån. Inget som jag då märkte men mamma gjorde det. På arbetsbänken framför mig disikerade dom en gris eller en ko, tyckte de sa ko men jag vet inte. Det var faktiskt riktigt fascinerande och spännande. Mamma stod där och bara kollade på lite konstigt och jag helt stelfrusen för att de vad de skulle göra nest. Den roligaste biten var när de skar i levern, att den har olika nyanser visste jag inte. Även fick man då lära sig något nytt.

Om jag ska placera dessa skolorna i ordning ligger
1: Kate

2: Spyken
Spyken
3: S:T Petri
bild














Sitter just nu och väntar på att min balettlärare ska putsa klart våra fönster här hemma. Han jobbar då även som fönsterputsare och ännu en gång blev det just han som fick ta hand om våra fönster.

2 kommentarer:

  1. Har hört att Spyken och Petri är mycket bra skolor! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Har liksom bestämt mig för Natur Natur. Sen är det bara frågan om vilken skola man ska gå på!

      Radera