lördag 17 november 2012

Breaking Dawn del 2 !OBS SPOILER!

Har precis kommit hem från en underbar bia. Både Therese och Jag hade våra ID med oss, men de som stod framför oss och även var 14 år hade inte sina med sig. Det var så kul att de fyra personerna hade något olikt att säga om vad som hänt deras ID kort. Att de inte blev insläppta tyckte de nog var uselt, men jag tyckte det var bra att de som jobbade där inte lät de gå in.

Väl inne så startade såklart inte filmen då projektorn var sönder eller något, så det tog runt 20 minuter för den att starta. När den väl hade startat så var ungefär mitt i. Man såg hur alla slog för handen för ansiktet och väntade tills den blivit bakspolad.

Filmen var lite annorlunda från boken, lite synd kanske men ändå bra då man inte riktigt visste vad som sen skulle hända. Min favoritdel av filmen var då Jacob skulle berätta för Bellas pappa att hon hade förändrats under tiden hon var borta. Hur han visade det var att han började klä av sig, då pappan blev lite misstänksam och ville att Jacob skulle ta på sig sina kläder igen. Och vips så var Jacob en varg. Lite roligt att se hans reaktion. En sak som jag undrar är att han tar ju av sig sina kläder för att de inte ska gå sönder, men han behåller ju sina kallingar. Går inte de också i sönder???

Även en del som jag inte kan bestämma mig om det var en nackdel med filmen eller en fördel var att fighten inte var på riktigt. Bara en av Alices syner in i framtiden. Under själva lådsas fighten så blev man nästan tårögd då vissa av Cullens och vissa vargar dog, men sen när man såg att det bara var i tankarna så blev man både lättad och besviken.

Denna film borde inte ha 15 års gräns enligt mig. Förra filmen var mycket mer "farlig" för småbarn att se. I denna var det bara att man slet huvudena av folk, men det har man ju redan fått se i de förra filmerna. Medan i förra fick man se hur en hel romans går till då de senare i filmen fick ett barn.

Denna film får av mig 4 av 5 hjärtan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar