tisdag 17 juni 2014

1D in my heart







De första dagarna på sommarlovet har varit rätt så upptagna. I lördags paddlade jag, mamma och Rickard kajak i kanalen. Även då blev det årets första dopp för mig, inte riktigt planerat men kanalens vatten var ganska varmt faktiskt.
Igår jobbade jag mellan 8-11 då jag sen skulle hämta min kompis Bettina för att ta bilen över till Köpenhamn och än en gång få se One Direction. Det var en kväll jag långt kommer glömma, fylld med skrik, glädje och mycket sjungande. Dock var denna konserten om man fegar mig sämre än den jag såg förra året, och det beror inte alls på att jag då satt typ 8 meter ifrån dom då och nu på läktaren. utan det var en mycket mindre opersonlig konsert de spelade för oss igår. Det var inga frågor från deras fäns, det var inte så mycket bus och mellanprat utan mer att de sjöng sina tar och sen var de klara. Men samtidigt att få se alla dessa personer som längtat lika mycket som jag på den dagen var en otrolig känsla. Som sagt är det en dag jag sent kommer glömma. 

Idag har jag jobbat min första heldag på äldreboendet, visst det är rätt så lugnt emellanåt men ändå skönt då det inte är så mycket press och stress som man utsätts för. Så där ska jag jobba i fyra veckor framöver och hoppas att det blir fyra roliga veckor tillsammans med alla de gamla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar